Zasady


Zasady gry w Remika

Chcesz obejrzeć prezentację remika? Kliknij tutaj!

W grze bierze udział od 2 do 4 graczy (jak w większości odmian remika). W każdej partii stosuje się 104 karty - 2 standardowe talie bez jokerów. Obie talie zawierają 4 kompletne kolory, każdy złożony z 13 kart, gdzie wartość każdej karty (w punktach karnych) jest równa liczbie na niej widniejącej. Punkty specjalne przyznawane są za figury - każda jest wart 10 punktów - as ma wartość 11 punktów i można go użyć jako jedynkę (przed dwójką) i jedenastkę (po Królu).

  Cztery kolory

 Traditional Rummy card suitsTraditional Rummy card suitsTraditional Rummy card suitsTraditional Rummy card suits

 

 

  Karty i ich wartości

 

Traditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card values

1 Punkt 2 Punkty 3 Punkty 4 Punkty Punktów

Traditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card values

 6 Punktów Punktów Punktów Punktów 10 Punktów

Traditional Rummy card valuesTraditional Rummy card valuesTraditional Rummy card values

 10 Punktów 10 Punktów 10 Punktów

 


Oficjalnym zwycięzcą zostaje pierwszy gracz bez kart w ręce, z wyjątkiem karty ostatniej, którą zrzuca się na stos odkryty na końcu kolejki. Gracze mogą pozbyć się kart tworząc komplety i sekwensy lub poprzez budowanie - dodawanie kart do układów, które już zostały wyłożone w obszarze układów.

Komplet składa się z 3 lub więcej kart o tej samej wartości.

 Legal Set in Traditional RummylubLegal Set in Traditional Rummy

 

 

Sekwens składa się z 3 lub więcej kolejnych kart tego samego koloru.

 Legal Run in Traditional RummylubLegal Run in Traditional Rummy

 

Przebieg gry

Zgodnie z zasadami remika, każdy gracz rozpoczyna grę z 10 kartami. Pozostałe karty są tasowane i tworzą stos zakryty. Górna karta z talii zostaje odwrócona i rozpoczyna stos odkryty. Gdy karty w talii się kończą, karty w stosie odkrytym zostają ponownie potasowane i stają się nowym stosem zakrytym.

Ruchy w standardowej kolejce można podzielić na trzy: początkowy, środkowy i końcowy. Ruch środkowy jest opcjonalny.

* Początek - gracz pobiera kartę z talii lub stosu odkrytego.

* Środek - wyłożenie układów w obszarze układów. Można wykładać układy takie jak niżej lub dodawać karty do układów, które już zostały wcześniej wyłożone przez dowolnego z graczy.

Na przykład - jeśli następujący układ znajduje się w obszarze układów:

Każdy gracz może dodać do tego układu dowolną z tych kart: 6H, 7H lub 7H lub JH lub JH, QH.

* Koniec - zrzucenie karty na stos odkryty.

Każda kolejka musi zacząć się od pobrania i zakończyć wyłożeniem karty, jednak wykładanie układów jest opcjonalne i zależy od decyzji graczy, mogą oni wykładać układy lub nie, w zależności od obranej strategii. Kliknij tutaj aby przeczytać o zalecanych strategiach gry w remika.

Zakończenie gry

Partia remika kończy się, gdy graczowi uda się wyłożyć wszystkie karty z ręki, z wyjątkiem karty ostatniej, którą zrzuca się na stos odkryty na końcu kolejki.

W remiku istnieją dwa rodzaje wygranej:

* Stopniowy - gracze wykładają rożne układy w obszarze układów do czasu, gdy jeden z graczy nie ma już kart.

Gdy gra kończy się w ten sposób, wszyscy gracze z wyjątkiem zwycięzcy otrzymują punkty karne odpowiadające wartości kart pozostałych w ręce.

* Polowanie - gdy gracz wygrywa poprzez wyłożenie wszystkich kart z ręki w jednej kolejce.

Gdy gra kończy się w ten sposób, zgodnie z zasadami remika wszyscy gracze z wyjątkiem zwycięzcy otrzymują punkty karne o wartości kart pozostałych w ręce oraz dodatkowo 25 punktów karnych.

Podział nagród w remiku

Po zakończeniu gry pula nagród jest dzielona między graczy w zależności od ich osiągnięć. Zwycięzca otrzymuje co najmniej 75% puli. Pozostała część puli jest dzielona między graczy proporcjonalnie do zebranych przez nich punktów, pod warunkiem, że mają mniej niż 80 punktów więcej od zwycięzcy.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykład

McAfee Secure sites help keep you safe from identity theft, credit card fraud, spyware, spam, viruses and online scams