Burraco


Nazwa gry pochodzi od słynnego układu 7 lub więcej kart, który gracze muszą utworzyć aby wygrać grę.


Liczba graczy:
Burraco jest grą tylko dla dwóch graczy.

Talia:
2 standardowe talie kart + 2 jokerów.

Cel gry: Zwycięzcą gry jest gracz, który jako pierwszy osiągnie lub przekroczy wyznaczony wcześniej poziom punktów (Turniej Jednostołowy), lub gracz z najwyższym wynikiem na koniec gry (Szybkie Gry). Runda kończy się, gdy jeden z graczy wyłożył wszystkie karty z ręki oraz utworzył przynajmniej jeden układ Burraco lub gdy wyczerpał się stos zakryty i nie ma stosu bocznego, który mógłby go zastąpić. Wynik zależy od wartości punktowej kart wyłożonych na stół w trakcie gry. W grze Burraco, gracze mogą wykładać karty w dowolnym czasie (w odróżnieniu  od innych remikowych gier, w których należy osiągnąć określoną liczbę punktów przed wyłożeniem się).

Wartości Kart:

 

Karty i ich wartości


5 punktów


10 punktów

     
15 punktów 20 punktów 30 punktów

 


Komplet składa się z 3 lub więcej kart tej samej wysokości.
Kolory kart mogą się powtarzać, jednakże można użyć tylko jednego jokera lub Dzikiej Karty.

         Lub       

 


Sekwens składa się z 3 lub więcej kolejnych kart tego samego koloru.
Można użyć tylko jednego jokera lub Dzikiej Karty.

         Lub       

 


Czysty Burraco: składa się z 7 lub więcej kart.
Może być zarówno kompletem jak i sekwensem nie zawierającym jokera lub Dzikiej Karty.

  lub więcej

 


Nieczysty Burraco: składa się z 7 lub więcej kart.
Może być zarówno kompletem jak i sekwensem, który zawiera jokera lub Dziką Kartę.

 

Lub

 

Rozgrywka

Każdy z graczy dostaje po 11 kart. Po rozdaniu kart, kolejne 22 karty formują dwa boczne stosy. Pozostałe karty odkładane są koszulkami do góry tworząc stos zakryty. Pierwsza karta tego stosu odkładana jest koszulką do dołu tworząc stos odkryty.

Podobnie jak w innych remikowych grach, tura składa się z dwóch podstawowych ruchów: pobrania karty oraz odłożenia innej na końcu.

Pobranie:
gracz może wybrać pomiędzy pobraniem pierwszej karty ze stosu zakrytego lub ze stosu odkrytego.

Dodawanie (opcjonalnie):
gracz może dokładać karty do istniejących układów, o ile zostały wyłożone przez niego.

Wykładanie (opcjonalnie):
jak wspomniano wcześniej, gracz może wyłożyć układy w dowolnym momencie. Każdy z graczy posiada własną stronę w obszarze układów. W programie RemikRoyal, Twoje układy będą widnieć po lewej stronie obszaru układów.

Odrzucenie:
każda tura musi zostać zakończona odłożeniem karty na stos odkryty.

Stosy boczne
Jak już wspomniano, w każdej rozgrywce, po rozdaniu kart, tworzone są 2 stosy boczne obok głównego stosu zakrytego. Zastosowanie tych stosów jest następujące:

  • Stos rezerwowy: w przypadku, gdy na stosie głównym zabraknie kart i jest dostępny stos boczny, będzie on użyty jako nowy stos zakryty. W przypadku braku stosu bocznego gra się kończy.
  • Uzupełnienie ręki: gdy jeden z graczy pozbył się wszystkich kart z ręki i jest dostępny stos boczny, będzie on automatycznie dodany do ręki gracza (przed lub po pozbyciu się karty). Każdy z graczy może wziąć tylko jeden stos boczny w trakcie partii.

Dzikie karty i Jokery

Dzikie karty: Wszystkie dwójki w grze są dzikimi kartami i mogą reprezentować bądź swoją wartość, bądź każdą inną kartę w sekwensie lub komplecie. W każdym z tych przypadków zachowują swoją wartość 20 punktów.

Uwagi:

  • Układ może zawierać tylko jedną dwójkę użytą jako dzika karta. Dlatego też dozwolonym układem jest 2-3-4-2, zaś niedozwolonym układem jest 2-4-5-6-2 / 2-2-2.
  • Można użyć tylko jednego jokera lub dzikiej karty. A zatem niedozwolonym układem jest J-4-5-6-2 / 2-2-2.
  • Można zamienić Jokera\Dziką Kartę z uprzednio wyłożonego układu i ponownie ich użyć tylko w tym samym układzie
  • Można przemieszczać Jokera\Dziką Kartę w obrębie układu. Na przykład: jeśli utworzyłeś uprzednio układ 7-8-9-2, możesz przesunąć dziką kartę na drugi koniec układu dokładając 5: 5-2-7-8-9. W aplikacji RemikRoyal będzie to wykonane automatycznie po dodaniu do układu 5.

Koniec rundy

  • Jeśli gracz wyłożył wszystkie swoje karty i posiada przynajmniej jeden układ Burraco, oraz odłożył ostatnią kartę na stos odkryty.
  • Jeśli stos zakryty został wybrany i nie ma dostępnego stosu bocznego aby go zastąpić. 

Punktacja

Zwycięzca:
Wartość kart w układach + Bonusy/Punkty karne (jak niżej).
Pokonany:
Wartość kart w układach – Wartość kart w ręku + Bonusy/Punkty karne (jak niżej).

Ruch / Akcja / Scenariusz
Punkty
Czysty Burraco
Bonus w wysokości 200 punktów
Nieczysty Burraco
Bonus w wysokości 100 punktów
Nieużycie stosu bocznego
Punkty karne w wysokości 100 punktów
Pozbycie się wszystkich kart
z ręki po użyciu stosu bocznego
(tak zwany „Bonus zwycięstwa”).
Bonus w wysokości 100 punktów
McAfee Secure sites help keep you safe from identity theft, credit card fraud, spyware, spam, viruses and online scams